Školska knjižnica i čitaonica svojim informacijskim sadržajima, sredstvima te neposrednim radom s korisnicima, integralni je dio odgojno-obrazovnog sustava škole.
Rad u knjižnici organiziran je u jednoj prostoriji površine 115 m2. Knjižni fond čini 7404 knjižnih svezaka (mađarskom i hrvatskom jeziku) te 187 jedinica neknjižne građe.
Korisnici, djelatnici, učenici osnovne i srednje škole, mogu se slobodno služiti fondom i uslugama knjižnice. Upisom u našu ustanovu svaki učenik postaje članom knjižnice. Posudba se obavlja putem programa MetelWin.
Knjižnica zauzima važno mjesto u odgojno-obrazovnom procesu te je mjesto okupljanja učenika i nastavnika.
Radno vrijeme:
svakim radnim danom
8:00 – 14:00
Suvremena je školska knjižnica informacijsko i komunikacijsko središte škole. Ona je, kao izvor informacija i znanja, prije svega namijenjena učenicima, učiteljima i nastavnicima za potrebe redovne nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja slobodnog vremena. Školski knjižničar nositelj je djelatnosti školske knjižnice te se od njega očekuje profesionalni pristup u komunikaciji i radu, sposobnost razumijevanja korisničkih potreba te posjedovanje informacijskih vještina i znanja o svrsishodnoj i kvalitetnoj uporabi informacija.
Djelatnost knjižničara u školskoj knjižnici obuhvaća neposrednu odgojnu-obrazovnu djelatnost (odgojno-obrazovni rad s učenicima, stručna i informacijska djelatnost, kulturna i javna djelatnost). Na radnom mjestu stručnog suradnika knjižničara od 2007. godine radi Diana Dorkić, profesor hrvatskog jezika i književnosti i diplomirani knjižničar.
Zadaća suvremene školske knjižnice potpora je obrazovnim ciljevima i zadacima zacrtanim nastavnim planom i programom kroz osiguravanje pristupa izvorima znanja koji će učenike potaknuti na različite ideje u procesu iskustvenog učenja i omogućiti im stjecanje stvaralačkog iskustva pri uporabi i kreiranju informacija.
U današnjem je društvu informacijska pismenost jedna od važnih sastavnica čovjekove pismenosti. Ona uključuje razumijevanje i uporabu informacija, ne samo iz klasičnih izvora znanja, već i onih posredovanih suvremenom tehnologijom. Upravo u edukaciji ovog oblika pismenosti školska knjižnica treba imati važnu ulogu jer poučava učenike samostalnom istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju, vrednovanju te primjeni informacija.
Zakoni
- Zakon o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti (NN 17/19)
- Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03)
- Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 69/99)
- Zakon o autorskom pravu (NN 9/99 (pročišćeni tekst), NN 76/99, ispravak NN 127/99)
- Zakon o elektroničkim medijima (NN 122/2003 , izmjene i dopune NN 79/2007, NN 32/2008)
Pravilnici
- Pravilnik o radu školske knjižnice Prosvjetno-kulturnog centra Mađara u RH
- Pravilnik o upisniku knjižnica i knjižnica u sastavu (NN 139/98)
- Pravilnik o uvjetima i načinu stjecanja stručnih zvanja u knjižničarskoj struci (NN 28/11, NN 16/14, NN 60/14)
- Pravilnik o matičnoj djelatnosti knjižnica u Republici Hrvatskoj (NN 43/01)
- Pravilnik o reviziji i otpisu knjižnične građe (NN 21/02)
- Pravilnik o zaštiti knjižnične građe (NN 52/05)
Standardi
Standard za školske knjižnice (NN 34/00)
Međunarodne smjernice i standardi
- UNESCOV-ov manifest za školske knjižnice
- IFLA-in manifest o internetu
- Smjernice za knjižnične usluge za djecu
- Smjernice za knjižnične usluge za mladež
Međunarodni standardi za bibliografski opis
- ISBD(A): International Standard Bibliographic Description for Older Monographic Publications (Antiquarian)
- ISBD(CR): International Standard Bibliographic Description for Serials and Other Continuing Resources
- ISBD(ER): International Standard Bibliographic Description for Electronic Resources
- ISBD(M): International Standard Bibliographic Description for Monographic Publications – 2002 Revision
- ISBD(G): General International Standard Bibliographic Description